JAPÓ TORNA A CORONAR-SE EL CERTAMEN LLOBET DESPRÉS DE 28 ANYS
-
El guitarrista japonès Sohta Nakabayashi aconsegueix el màxim guardó a la 21a edició del certamen. L’any 2006 va ser proclamat el seu compatriota Ryuji Kunimatsu.
-
Carles Trepat distingit amb honors al podi dels il·lustres guitarristes com Julian Bream, Alirio Díaz, Alberto Ponce, entre d’altres.
Barcelona | 11 de novembre de 2024 | 12.30h
Fotos: Izan Rubio Soria @izanrubioguitar
Vam tornar a viure una nit màgica d’aquelles típiques que ens hi tenen acostumats les finals del Certamen Llobet. Barcelona va tornar a vestir-se de Guitarra, com és ja tradició, amb una programació variada distribuïda per tota la ciutat comtal i que va finalitzar ahir a la nit amb la final del certamen a la seva seu oficial, el Conservatori Municipal de Música de Barcelona.
Però abans d’arribar al resum de la final cal assenyalar l’excel·lent qualitat musical que aquest any el Certamen ha gaudit en totes les fases de la competència, fent de l’acte un esdeveniment on s’han exhibit les més altes expressions de la guitarra clàssica amb participants d’Argentina, Cuba, Itàlia, Japó, Perú, Portugal, Rússia, Xile i Espanya. El preparatori i l’execució rigorós de les obres seleccionades van estar a l’alçada de les expectatives.
Recordem que les fases classificatòries van estar proposades amb obres d’una profunda intensitat i serenitat, com els arranjaments de Miquel Llobet sobre l’hipnòtic Nocturn op 9 n. 2 de Frédéric Chopin, recordant el 175 aniversari de la seva desaparició; i de Carles Trepat amb l’evocadora Ojos verdes del Maestro Quiroga, celebrant el 125 aniversari del seu naixement; van ser les de la primera fase classificatòria. En la segona fase semifinal es van interpretar la Danse Rythmique de la guitarrista i compositora francesa Ida Presti, en el seu centenari i Feuilles Mortes del jove compositor italià Edoardo Tritto, guanyador de la darrera cinquena edició del Certamen Llobet de Composició.
La Final, com continua sent habitual, es va iniciar …