LES GUITARRES VAN INTERPRETAR A PAISATGES ARQUITECTÒNICS

  • El Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i els cementiris de les Corts i Montjuïc van ser escenaris extraordinaris en una edició dedicada a l’Arquitectura

  • El festival homenatja a il·lustres artistes catalans del segle XX com Conxita Badia, Alicia de Larrocha, Isaac Albéniz i Miquel Llobet

Barcelona, 8 de novembre de 2022 | 21.30h


Després de la invitació de les diferents disciplines artístiques (pintura, escultura, literatura, dansa i cinema) en les anteriors edicions, Art Llobet ha volgut culminar aquesta edició 2022 amb l’Arquitectura. Hem assistit a diversos espais patrimonials i els hem convertit en auditoris per a l’execució del noble art de la guitarra, on el públic assistent ha pogut gaudir d’una nova experiència pels sentits.

El festival va inaugurar el seu periple musical amb l’homenatge “Desmuntant Llobet”, on David Murgadas i Àngel Núñez van presentar les obres populars catalanes aclamades pel gran guitarrista, versionades a ritme de clàssic-flamenc i instrumentades amb laüt, tiorba i guitarres. Dies posteriors van seguir els homenatges a Conxita Badia en el seu 125 aniversari i a Alicia de Larrocha en el seu centenari de naixements a càrrec de la soprano Maria Teresa Garrigosa i la guitarra de Raúl Sandín. Els homenatges van finalitzar en els llocs on reposen les restes d’Isaac Albéniz i Miquel Llobet, el Cementiri de Montjuïc i de Poblenou respectivament, a càrrec del guitarrista francès Fix Nicolet “En els passos d’Albéniz” i el Duo Fasols de guitarra i violoncel amb l’homenatge a Llobet.

Altres espais de referència patrimonial arquitectònic van tenir el seu protagonisme amb la guitarra de la mà de joves solistes com el valencià Alejandro Nogales o l’italiana Carlotta Dalia en l’hipnòtic Cementiri de les Corts i la bella Biblioteca de Catalunya, on també van actuar la soprano Marta Arbonés amb la guitarra de Rosario Caselles. També van destacar la guitarra en duets amb clau de Olga Kobékina i Sergi Vicente, la mezzosoprano María Amaral i Juan Pablo Bettinotti, el clarinet de Toni Campos i Ana Cambra, o el violoncel d’Alena Tikhmanovich amb Josep Manzano en col·laboració amb el 48 Open House de Barcelona al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya des de la seva vuitena planta amb les seves vistes espectaculars al centre de la ciutat comtal.

D’especial rellevància va ser la proposta de Guitarra i Arquitectura amb l’estrena a Espanya de la Suite “Frozen Music” de Stephen Goss, set moviments inspiradors en edificis moderns interpretats pel guitarrista colombià Francisco Correa juntament amb el trio de cordes format …


0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *