NOVA EDICIÓ DEL CERTAMEN LLOBET D’INTERPRETACIÓ
-
Diversitat de nacionalitats i estils d’obres a concurs en el 21è Certamen Llobet. Especials commemoracions d’Ida Presti, Chopin i Quiroga
-
Obres de joves creadors participan en el certamen. L’italià Edoardo Tritto amb la guanyadora de composició 2023 i el japonés Masataka Suganuma per la final de guitarra amb quartet de cordes
Barcelona | 9 de març de 2024 | 20.10h
A les acaballes del primer quart del segle XXI, la música ha patit una transformació tecnològica vertiginosa i ens ha portat noves experiències possibles, però també ens ha abocat a una profunda minva de les nostres capacitats humanes. Com ja vaticinava l’il·lustre mestre pedagog Emili Pujol: Els temps moderns tendeixen a deshumanitzar la vida. Desconnecta l’ànima i van esborrant allò que és necessari per a la vida col·lectiva, l’intercanvi d’esforç afectuós.
El Certamen Llobet, fidel a les lloances de Pujol, seguirem alimentant l´ànima mitjançant l´esforç col·lectiu a través de l´instrument de la guitarra. Aquest any tornem amb una nova selecció de magnes obres de profunda intensitat i serenitat. Arranjaments de Miquel Llobet sobre l’hipnòtic Nocturn 9 n. 2 de Frédéric Chopin i de Carles Trepat amb l’evocadora Ojos verdes del Maestro Quiroga, seran les representants de la primera fase classificatòria. A la segona fase semifinal s’interpretaran la Danse Rythmique de la guitarrista i compositora francesa Ida Presti i Feuilles Mortes del jove compositor italià Edoardo Tritto, guanyador de la darrera quarta edició del Certamen Llobet de Composició.
L’última fase els finalistes interpretaran amb quartet de cordes una obra a escollir del jové guitarrista japonès Masataka Suganuma amb el primer moviment Allegro de la seva Sonatina per a guitarra i quartet de corda, o tornant al certamen de la darrera edició, el mexicà Manuel María Ponce amb la seva última obra inconclusa Quatour, però precís final realitzat pel mestre guitarrista Alberto Ubach.
Esperem que la proposta del certamen contribueixi als participants a endinsar-se en nous horitzons concertístics en un temps i un lloc que desafien la naturalesa humana en el noble art de la Guitarra.